úterý 12. června 2012

Když v zahradě vzplanou...

Plaménky alias "Klematis", nevoláme hasiče, ale kocháme se pohledem na ty jazyky šlahounů, které olizují různé opory v zahradě a kolem domu. Miluji tuto popínavou květinu, její ladnost, neuvěřitelné variace barev, forem květů a odolnost, ale i vůně. Máme "pouze" 6 odrůd a zatím jich kvete 5, šestý pokvete až koncem léta.Je jisté, že se tato ohnivá kolekce, určitě ještě rozšíří. 
Ale už nebudu rušit, nechám vás ohřát se o vznětlivou krásu plamenů z Plaménků z naší zahrady.

První "Plamének", který rozzáří terasu brzo z jara a po odkvětu zůstane bambulka.


Druhý "Plamének", který vykvétá, škoda, že necítíte i jeho lehce vanilkovou vůni, zdálo by se, že je to umělá květinová girlanda s až vínově zbarveným listím.


Třetí "Plamének", je krásně žíhaný, velkokvětý a bohatě kvetoucí už od mladé sazenice.


Čtvrtý "Plamének", velká klasika z venkovských zahrádek, vínový, bohatě kvetoucí drobným květem, až do konce léta.


Pátý "Plamének", poslední, který vzplál, svojí nevinou krásou, je plnokvětý (zatím jen první a jediný květ dosahuje až 16 cm v průměru) v lehounké pastelové růžové barvě.


Váš

Lezarts
celý v "Plaméncích".

12 komentářů:

  1. No jestli ty nám nekecáš a neděláš průvodkyni v průhonické nebo botanické zahradě :-D. Krása...v jaké části Prahy bydlíš? Že bych to o víkendu omrkla přes plot jestli nekecáš :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Čestný pionýrský, neke:-D
    Žádná Pražanda, ale jsem stará, plachá a z venkova. S plotem je to taky špatný je moc vysoký. Jediné řešení, počkat, až budu dělat dny otevřených dveří:-D

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravím...hmm máte jich "jenom" 6 :-)...My jsme stále bez trávy...a květinách nemůže být řeč :-(. Tak ať se kytičkám dobře daří!

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné fotky, krásné barvičky. Radost se dívat, kochat a občerstvit duši.Děkuju.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásně u tebe planou. Já měla kdysi jednu sazeničku a vůbec mi nešla. Ale poslední dobou stále přemýšlím, kdy bych jim udělala místo a opět vyzkoušela jaká budu pěstitelka. Hezký den ... Věra

    OdpovědětVymazat
  6. Krásně Ti kvetou a krásné fotky jsi pořídila.
    Hezký den
    Jana

    OdpovědětVymazat
  7. Renatko, plaménky také miluji, ale neustále s nimi bojuji. Dost často mi přes zimu vymrznou /jako letos/ a tak zasazuji znova.
    Máš je krásné - tiše závidím.
    IVA

    OdpovědětVymazat
  8. Je vidět, že jsi schopná pěstitelka. Já mám 3, a kdybych měla velkou nebo aspoň větší zahrádku, mám jich víc. Dva jsou botanické druhy - modrý a žlutý (ten nechce kvést, syčák) a pak mám jednoduchý bílý se zelenou kresbou. Ten roste moc pěkně, ale myslím, že nevoní.

    OdpovědětVymazat
  9. Mila Renato, ty jsi opravdu plamenkova kralovna. Ja mam jen fialove a jeden ruzovy. Myslim, ze po tvem prispevku nejake zakoupim. To je krasa, ktera stoji za to. Hezky vikend, Katerina

    OdpovědětVymazat
  10. Renatko,
    ty tedy planou!!!!!!!!!
    Je to nádhera.až se tají dech...
    Ten poslední pátý, z něj jsem nemohla odtrhnout oči-
    ten je nádherný a když jsi ještě napsala, jak je veliký květ!!!
    Krásný ☼☼☼ víkend
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuji Všem za hezké komentáře, ale mám takový dojem, že jsem ve všech vzbudila "hasičskou vášeň k Plaménkům".-)))

    Přeji Vám,
    krásné dny někde v chládku!
    Váš
    L.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že se vám na mém blogu líbilo a zanechali jste o tom stopu.