středa 11. července 2012

"Moje"...pohádka o Makové Panence.

(Když se konečně můj počítač vrátil z lázní, mohu vám "mojí" pohádku převyprávět slovem i obrazem.)

Od té doby, což je asi 10 let, co jsme založili záhonek "a lá babčina  zahrádka", jsem se snažila, aby se mi na něm třepotaly nakvetlé hřívy máků, ale...až do letošního léta nic.Přitom jsem vytrvale, každé jaro mák sela?!
O to větší překvapení, když  mi letos záhon zrůžověl nespočetným množstvím růžových květů, jako bambule!!!


Jak něžná krása, v létě jsem mohla pozorovat, jak se mi na záhonu rodí pohádka o "Makové Panence". Je to, jako zrod motýla. Z kukly se vylíhne nádherný květ, který se rozvíjí, až se stane krinolínou  "Makové Panenky", která  se pak přeměnila v bohatou "Pokladnici- Makovici". Ta je příslibem velkého plesu v babčině záhonu na příští léto, kde se za valčíku, který jim bude pohvizdovat vítr,  nadnášet nespočet růžových  krinolínolín "Makových Panenek". 





A byly "Maková Panenka" a já  spolu šťastny, 
až do konce záhonu...

Váš
Lezarts
maková, ale ne buchta!

5 komentářů:

  1. Teda Lezarts, tak to by mě nenapadlo, že může být mák takhle krásný....no asi je na mák letos dobré počasí, protože nám ho tu roste kol dokola aniž bych cokoli sela :-). Ten tvůj je opravdu parádní, tak ať se daří a přeji krásné dny!

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky a ještě hezčí kytky!Já chci takýýýý takovýýýý hezký růžovýýýý....Opravdu pohádkový mák.Hezké letní dny přeji:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Nádhera. Naposledy jsem viděla obrovský záhon různých okrasných máků v pražské botanické asi tak před 13 lety. Koukala jsem na ty máky jako v transu. Teď taky koukám..... Tak ať si u tebe dlouho čechrají ty svoje krinolíny :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Reni, nadhera. Presne si dokazu predstavit jak se ty kvety pomalicku otvirali. Me pripominaji tou suknickou baletky. Opravdu nezna krasa. Hezky vikend, Katerina

    OdpovědětVymazat
  5. Lucie:
    jaké štěstí, ale to je často tak, když se člověk snaží nejde mu to. A když mu o nic nejde, zadaří se:-D Hezký w.e.

    Věro:
    stačí několik let vytrvat a set, a zase set:-)

    Ditto:
    že bych začala konkurovat botanické?!:-D

    Katarino:
    to je pravda, takový soubor baletek, jen tančit, třeba "Louskáčka":-D
    příjemné dny!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že se vám na mém blogu líbilo a zanechali jste o tom stopu.