pátek 26. února 2021

Jak prožívat přítomnost?

 

Nejlépe hledáním v hezkých vzpomínkách...třeba z dětství.

Vzpomínám na časy, kdy jsem si jako malá hrála doma v našem malém bytě. Už jako dítě jsem pociťovala potřebu se trochu izolovat. V bytě 1+1 to ve 4 členech rodiny, nebylo moc snadné. Ale dětská fantazie nemá mezí a tak, deka přes jídelní stůl vytvořila rychle úkryt a klid na hraní. 

Pak stačilo si vzít do takové skrýše kostky a pokusit se je složit, aby se zobrazil výjev z pohádky, ale ještě raději jsem měla leporela a knížky s hýbacími obrázky ve 2d. To pak byla zábava! Stavěla jsem z nich bludiště, domečky, fantazie jela na plné obrátky a čas krásně utíkal! Neuměla jsem ještě číst, ale obrázky, “hýbací “i ty pouze malované v leporelu mi dávaly dojem, že číst umím i bez písmen😊.

Do školy jsem se pak těšila pouze kvůli tomu, že se naučím číst a nebudu muset na nikom žadonit, aby mi četl. Pravda je, že čtení je mi od chvíle, kdy jsem zkrotila písmenka,  mojí velkou zálibou. Bohužel jisté události v mém životě mě na dlouhou dobu o toto potěšení připravilo.

Naděje však umírá poslední!

A čím jsem začala? Podívejte se...




Ano, ano byla to obrázkové kniha, kterou zná celý svět. Nejen svojí grafickou krásou, ale i svým obsahem mě vrátila do světa dětství a nejen to, znovu nastartovala. mojí vášeň ke čtení.

Když jsem ji uviděla ve výkladu knihkupectví na jednom maloměstě ( bohužel, už neexistuje), věděla jsem, že se bez ní nemohu vrátit domů. Od té doby leží na mém nočním stolku! Stejně jako v dětství si v ní stále listuji. Nemohu se nabažit nejen obrázků, ale dnes hlavně, textem ve kterém nacházím sílu, abych si zachovala zdravou životní filosofii, v současné situaci tolik potřebnou!!!

Slovo na závěr nechám na Antonie Saint Exupery z jeho 

Malého Prince





Váš

Lezarts,
malá princezna na hlášku👸🏼





16 komentářů:

  1. Tak to jsme v dětství nabraly stejnou lásku ke knihám. Nic mi neudělalo větší radost než knížka - k narozeninám, pod stromeček, hlavně ať je to knížka. Nyní si již dávám stopku v nakupování knížek, ale stejně párkrát do roka neodolám. Pamatuji si knižní čtvrtky :-). Já potřebovala mít známou v knihkupectví, ne u řezníka či zelináře. Bohužel, naši kluci čtou ve svém dospělém životě velmi málo, nikdo tuhle mou vášeň nepodědil po mně...
    Krásné dny posílám po obláčku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Držím basu s Alenkou, taky čtu vášnivě ráda od mládí, máš s Malým princem výborný vkus. Moje vnučky i dcera s jejím manželem taky hodně čtou. Jsem tomu ráda.
      Článeček je moc hezký, u vás barevno květinami. Paráda. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. U nás je četba, hlavně ženskou záležitostí.

      Vymazat
  2. Tady není co říct - krásná kniha, krásný příspěvek.
    Renatko, měj hezké a zdravé dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Každý máme asi v sobě hezké vzpomínky na něco, co se do nás vepsalo víc a hlouběji a rádi se k tomu ve své mysli vracíme.
    Pěkné dny ve zdraví !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Nebyla televize, nebyl internet a svět voněl po papíru.
    Krásný čas, četla jsem ráda a oklikami se stále vracím, kniha je kniha a nic jí nenahradí.

    OdpovědětVymazat
  5. znám hodně i z životopisu autora. Sám autor zahynul za války, kdy byl sestřelen. A po mnoha letech se i našel pilot, člověk, který ho zestřelil. Když se po letech dozvěděl, kdo seděl ve zničeném letadle, sám byl z toho velmi špatný, protože tento spisovatel byl v té době jeho oblíbený.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano znám také ten příběh.
      Děkuji za návštěvu😊

      Vymazat
  6. Také čtu od dětství moc ráda. Bohužel poslední dobou nemám na čtení moc čas nebo mám tak unavené oči, že nemám večer sílu číst. Ale přiznám se, že Malému princi jsem na chuť nikdy nepřišla. Možná je to tím, že ho četla moc mladá. Uvažuji, že bych se měla k němu vrátit a zjistit, proč všichni tuto knížku tak milují.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem k této knize přišla, jako dospělá. Nevím jestli bych porozuměla, jako dítě hlavnímu poselství knihy☀️

      Vymazat
  7. Kdo by nemiloval Malého prince. Jako malá jsem měla minimum hraček, ale knížky mi mamka kupovala. Měla jsem to moc ráda, čtení v pelíšku. Když mamka hubovala, ať už spím, tak na tajňačku s baterkou...Synům jsem taky hodně dávala knížky a léta četla, i když už uměli číst. A všichni tři čtou rádi, k vánocům chtějí jen knihy. Měj se pěkně. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, měly bychom založit klub těch, kdo v mládí četli pod peřinou s baterkou, hihi. Zvolíme tě předsedkyní a klidně se ujmu funkce pokladníka. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Tak, jdem na to, ať žije klub👍

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že se vám na mém blogu líbilo a zanechali jste o tom stopu.