pondělí 21. června 2021

Za vším hledej LEN...


 ...přírodní materiál.

Už mám léta osvědčené, jak je příjemné v tropickém počasí nosit oděvy ze lnu. Teď se opět dostal na výsluní textilního průmyslu, no není nad přírodní materiál. Ovšem můj příspěvek nebude o módních trendech, ale o patchworku. ( sice tropické teploty tu máme).

Len je používán, bez módních tendencí napříč patchworkovou tvorbou stále. I když len byl dlouho opomíjený na úkor jiných přírodních i umělých textilií, patchworkářky je využívaly a využívají neustále. Plyne to z principu patchworku- recyklace textilu. Tak stará prostěradla našich babiček dostávají druhý život. Sama jsem už nějaké to prostěradlo po babičce také barvila, ale nejsem na to patřičně vybavena a proto jsem nakoupila u profesionálky, která se tím zabývá už desítky let, tiskne na starý len a barví ho. Pravidelně jezdí do Saint Marie aux Mines na Carrfour Européen du patchwork. Pokaždé se tam s ní potkávám, vždy jsem její nabídku obdivovala, ale odolávala..., až jsem jednou neodolala. 


/

Má nabídku v úžasně sladěnýchn barevných kolekcích a nabízí je v různých předpřipravených barevných soupravách. Já jsem si vybrala do zlato-zelena. Na požádání, doladí - váš výběr a tak jsme přidaly červený akcent a hnědou na borduru. vše zabaleno podle odstínu v krabici. Prostě požitek, ještě před šitím😊. 

.

.

Len má jedinou nevýhodu, hodně se třepí, ale i , . , tak práce s ním byla příjemná. Sešívála jsem na stroji, ale quiltovala v ruce perlovkou ( to miluji!) . Nehledal jsem, žádný komplikovaný vzor, využila j sem pouze barevného stínování a látku na borduru jsem si potiskla motivem, zlatou barvou.

A tady je




.



,
.


Protože to je quilt dělaný na zakázku pro mě😁 nechybí na zadní straně můj oblíbený motiv slunečnice! Šila jsem si jej na míru do kuchyně s jídelním koutem...



...proto je jasné, že tam ty slunečnice nesmí chybět😊 (jinak bych to od zákaznice schytala 😅)

A to je pro dnes vše☀️☀️☀️

Váš

Lezarts,

mám oči modré jako len, ale patchwork do zelena😁

24 komentářů:

  1. Renčo, zdravím. Len je úžasný materiál. Mám ráda lněné oblečení, příjemně se mi nosí a že se mačkà, mě vůbec nevadí, líbí se mě to. Mám v plánu pořídit si lněné ložní povlečení.Tvoje deka se mě líbí, má krásné zemité barvy. Lze koupit takový materiál v ČR ? Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na internetu najdeš odkazy, kde se dá len a výrobky z něj i v ČR nakoupit.
      Přeji hezké “prázdniny”☀️

      Vymazat
  2. Tak tohle, Renátko, neumím. Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Renato, to je krásné. Já si pamatuji tady na pole plná lnu a když modře vykvetl,. tak to byla nádhera. Pak ho ručně kosili, skládali do panáčků a sušili. Bylo s tím hodně práce. Ale je pravda, že za mého mládí nebyly ty syntetické materiály a ubrusy, utěrky i oblečení bylo buď za bavlny nebo ze lnu. Jen punčochy se pletly ze silonu. Jinak se moc nepoužíval a my jsme viděli umělé materiály jen na německých turistech, kdy nosívali dederonové košile. Tak jsme je přezdívali "dederoni"...Ale to už je přes padesát let zpátky...tedy historie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také to tak pamatuji😊. A rostlinku lnu je vidět, už jen na zahrádce sousedky. Miluji jeho modrou barvu!!!

      Vymazat
  4. Je to nádhera, jsi moc šikovná. To bych nevládla, šití mi nikdy nešlo. Měj se krásně, zdravím 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Ale musím se přiznat, že mi šití také nikdy nebralo, ale vše má svůj čas😊

      Vymazat
  5. Chvála lnu i tvém šikovnosti a vkusu!
    Renatko, nádhera!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. -Děkuji a červenám se i za ten modrý len😁😁😁
      Přeji klidné dny i výlety☀️

      Vymazat
  6. Len mám taky moc ráda. A jak píše Lenka, mít nové lněné povlečení je i můj sen. Jinak jsi šikulka )))výsledek je nádherný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Evo😊. Přeji, ať sny o lnu, skončí ve lnu👍🏻

      Vymazat
  7. Tak tohle šití velmi obdivuji, vybrala jsi krásné odstíny.
    Kdysi mi u lnu vadilo jeho silné mačkání, ale v posledních letech mu přicházím na "chuť" a nosím oblečení z něj moc ráda. Mačkání mi naprosto přestalo vadit 😊. Zrovna čekám na dodání dalších šatů a zvažuji nákup lněného povlečení.
    Měj prima dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lněné oblečení miluji naštěstí jsou pryč doby, kdy muselo být vše nažehlené, jako prkno😁.! A šít patchwork z něj mi bylo příjemné.
      Přeji, úspěšný lov na vetřelce👍🏻

      Vymazat
  8. Nádhera. Žiji ve městě, kde bývaly textilky zvané Texlen.
    Pěstoval se tady len, už taková pole vidět nejsou.
    Vytvořila jsi opravdu nádherný guilt !
    Hezký den !'
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji☀️ Škoda těch lánů lnu, které se už nevlní v krajině, jako modré z nebe.
      Přeji plno dní s nebem modrým, jako len!

      Vymazat
  9. Renatko v jednoduchosti je krása. A guilt svými barvami a tvým prošitím získal na své kráse. Věřím, že zákaznice je z tvé práce nadšená a už ji zdobí kuchyňský kout.
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím Ivo souhlasit. No ještě sice nezdobí kout kuchyně, ale, až se najdou lidi, snad se dočkám😉
      Měj se krásně☀️☀️☀️

      Vymazat
  10. Len miluju- jak rostlinku tak látku !! len se u nás v okolí seje na pokusná pole a to jsou pak nádherný modrý lány ... aaach

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to bych ty Lány ráda viděla… musí být krásné, vidět nebe na zemi😊☀️

    OdpovědětVymazat
  12. Zaujalo mě to, je to pěkně vyrobeno, sladěné barvy. Len je naše tradiční surovina, to je vidět i v Archeoparku. Mně osobně poněkud vadí to mačkání na oděvech, to se přiznám, ale je to u lnu "normální". Ať se daří lnu i Tobě. ☺

    OdpovědětVymazat
  13. Děkuji za názor i návštěvu.
    Přeji hezké letní dny a zajímavé články👍🏻

    OdpovědětVymazat
  14. Zaujímavé a hlavne s dušou ... Krása ♥

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že se vám na mém blogu líbilo a zanechali jste o tom stopu.