středa 8. prosince 2021

Takový schody do…



…patra.

 Určitě pamětníkům hned naskakuje refrén známé písně, kde se zpívá “takový schody do nebe”…. 

Ach jo…, jak tuhle píseň nesnášel můj táta! Když se loudila ze stařičkého rozhlasu, se ségrou jsme se připojily a unisono pěly v duetu se zpěvákem. Což ještě více dráždilo našeho morálně založeného otce, kterýsi slova tohoto “songu” vykládal, jako nabádání, mladých děv a slečen, k nic nedělání a rozmazlování. 

Ale vraťme se do přítomnosti! Dnešní příspěvek je o schodech, které v rámci renovace sklepních prostor, dostaly novou podobu.

(Tudíž jsem ti tati dokázala, že jsi se zmýlil a tyhle schody jsou důkazem opaku tvé teorie a já jsem si pořádně mákla!!! (I když nevím, jestli to z nějakého obláčku vidíš?!)

Takto vypadalo schodiště před renovací. Potřebovala jsem nějak sjednotit dlažbu. Problémem bylo, že každý schod má jiný rozměr. Obklad byl udělán ze zbytků dlažby, a tak byl i každý schod jinak obložen. A barva nenavazovala na zrenovovanou podlahu sklepa.


.


..

A po “liftingu”







Přiznávám, že tuhle akci jsem dělala na několik etap. Musela jsem si vypracovat přesný postup prací, protože je schodiště hodně používané a pracovat jsem musela za plného provozu. Po pátrání na internetu jsem dala dohromady seznam materiálu a pomůcek, čas který jsem tomu věnovala se vyplatil. Když jsem hledala vhodnou šablonu na vzor, padla jsem na báječnou prodejkyni. Nejen, že zboží bylo rychle doručeno, ale paní majitelka obchodu mě volala aby mě proškolila. Musím poznamenat, že taková péče o zákazníka se jen tak nevidí. Opravdu její rady mi pomohly a já mohla docílit kýženého efektu!!! 
Pro tvořivé kutily mohu doporučit, krom šablon (https://www.mandalalife.eu/ ) jsem také nakoupila speciální barvy na betonové podlahy(s vysokou zátěží) vodou ředitelné, ve dvou odstínech šedé. No a když jsem byla v natírání, tak jsem vymalovala zdi a dřevěný strop kombinaci bílé a šedé. Přerámovala jsem celou fotogalerii převážně do šedo, černo, bílých rámů a několika zlatýcha zároveň přidala i nějaký nový portrét.( omlouvám se, ale z důvodů ochrany soukromí je nepublikuji😉)
Teď jsou to “takový schody do…mého: 
ateliéru a 🛏”

Jestli vás pobavilo moje tvoření v oblasti renovací našeho starého domu, za rozumný rozpočet, ale hodně práce, budu občas  publikovat další počiny😅

Váš

Lezarts,
stále se renovující😉









19 komentářů:

  1. Tak já tady, Renátko, nad tvým dílem vzdychám a obdivuji výsledek. Už zkraje jsem se chtěla zeptat, zda u toho byl nějaký chlap, že je to tak hezké. Můj muž by řekl, na co to budeme předělávat, když je to dobré?
    Krásné schody a tu písničku si dobře pamatuji. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Jířo, nikdy mě žádný chlap nezabránil, aby co jsem pojala, že je nutnost vylepšit neuskutečnila! A pokud mám ještě sílu dělám si sama. Když je potřeba větší síly je nutné “ naverbovat” nějakého i brblajícího chlapa. 😉

    OdpovědětVymazat
  3. Renatko, zdravím. Mám tomu rozumět tak, že barvou jsi natírala tu původní dlažbu a udělala šablonou vzor, nebo jsi dlaždice musela odstranit ? Máme totiž schody v domě do patra, které se mě vůbec nelíbí, jsou z takového asi betonu nebo co to je nevím a pořád přemýšlím, co s tím, protože bych si to musela udělat sama. Muž s tím nesouhlasí, schody tam přece jsou... Co to je za barvu, prosím ? Máš to moc hezké, brala bych to. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Máš můj neskonalý obdiv, schody jsou úžasné!
    Měj pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Hele, nemám slov, nádhera.. jsi šikovná ženská. Než jsem si přečetla, tak by mě nenapadlo, že to nejsou komplet nové schody. klobouček. Lenka

    OdpovědětVymazat
  6. Lenko,
    nejde mi odpovědět přímo pod tvůj komentář, tak doufám že najdeš moji o dpověď i tak.
    Nic jsem nemusela odstraňovat, dlažbu jsem jenom zbavila běžných nečistot
    a umyla, abych je zbavila ev. mastnot. A pak rovnou natřela, nášlapnou plochu 2 vrstvy tmavě šedou a podhledovou část schodů 2 vrstvy světle šedou barvou od firmy Detecha “Ekoban na beton Forte Plus vyšší mechanické zatížení - poloměr.
    Pak jsem světlešedou barvou nanesla na šablonu, která vytvoří dokonalou iluz i dlažby. Někdo konečný výsledek ještě natře bezbarvou vrstvou laku. To jsem neudělala, aby schody nebyly kluzké. Jenom je potřeba pro použití šablony, aby podklad byl rovný. Nepochybuji, že by jsi to nezvládla, stačí vidět na Tvém blogu co umíš tvořit👍👍👍.
    Hezké dny❄️

    OdpovědětVymazat
  7. To je pecka! Já myslela, že je to nová dlažba! Moc to prokouklo.... těším se na další předělávky, ono to v domě vlastně nikdy nekončí, že? Hezké adventní dny, Eva

    OdpovědětVymazat
  8. Schody jsou nádherné, jako na zámku !!!

    OdpovědětVymazat
  9. Tiež som nepochopila, ako si to vlastne renovovala, ale už si vysvetlila v komentároch ... a naozaj veľmi pekne sa ti to podarilo!! Vydarená akcia!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Renato, tak to je paráda. Nějak jsem nechápala tu šablonu, protože jsem byla přesvědčená, že je to dlažba. Práce s tím asi bylo víc než dost, ale výsledek je fakt skvělý. Jsi hodně šikovná, pá 👍😃

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to je teda nádhera !!!! Jako od profíka. Schody si fakt pozvedla do výšin)))

    OdpovědětVymazat
  12. Tedy to máš můj veliký obdiv. Schody vypadají fakt úžasně. Je to náročná práce, musí pořád měřit a pořád se držet roviny. Ono to ve finále vypadá nádherně, ale je to náročná mravenčí práce. jsi moc šikovná. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  13. Možná jsem, Renátko, nebyla sama, kdo si myslel, že jsi stávající dlažbu odstranila a nalepila novou, a ono je to jinak. Jsi větší kouzelnice, než jsem se domnívala.
    S mým mužem to dělám tak, že něco začnu a pak už se to musí dodělat, ať si brblá, ale poslední dobou mám brzdu ve svém neduhování.
    Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  14. To nemá chybu. Tatínek se tam nahoře určitě usmívá.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  15. Renatko, díky moc za odpověď. Mě zas nejde odpovědět tady u Tebe přímo pod Tvoji odpověď, ale Ty si to přebereš... Děkuju. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Krásná práce, schody jsou parádní a celé to ladění kolem. Těším se na další počin. J

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Renatko, schody jsou nádherné. Děkuji za velkou inspiraci a protože ráda také něco renovuji- jsi mojí velkou inspirací:-) Renatko jsi borec. Iva

    OdpovědětVymazat
  18. Úžasný schody do.......krásný vzor a obdivuju, do čeho se pustíš !

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že se vám na mém blogu líbilo a zanechali jste o tom stopu.