neděle 13. března 2022

Pod ostrou palbou Čínské…





. . . Vistárie..
Ano, čtete dobře!

Od čtvrtka jsem slyšela občas třesknutí a pak, jako, když někdo hází kamínky na okna verandy. Nejdříve jsem si myslela, že některý z opeřenců, když zjistil že místo zrníčka slunečnice si zobnul kamínek, tak ho za letu zahodil. Jenže v pátek tento jev přibral na intenzitě. Když jsem pátrala po příčině, zjistila jsem, že terasa i kolem ní je poseta půlkami chlupatých lusků. “Narušitel” byl jasný Vistárie Čínská.
 Je to poprvé za 12 let co krášlí terasu a teprve letos ukázala co, krom krásného květenství, ještě umí. Po loňském létě, kdy byla obalena květy, tak na podzim byla stejně ověšena lusky, plných semen. Semínka jsou tak 1 cm v průměru a pěkně tvrdá. Není tedy divu, že dokáží udělat o sklo randál.
Bude co vysazovat, snad se mi podaří nějakou vypěstovat, abych mohla zase někoho obdaroval!!!
Tady předkládám “ corpusu delicti”, i když stopy byly už částečně “zameteny”.




.




Je krásné počasí, tak doufám, že si ho i přes všechny události  snažíte využít k načerpání sil!!!

Váš
Lezarts,
už v bezpečí☀️

7 komentářů:

  1. Budu držet palce, aby se ti podařilo vystárii rozmnožit. Také přeji klidné dny 😊

    OdpovědětVymazat
  2. Vistárii měli tady nedaleko u restaurace, bylo to tam obrostlé hodně a chodila jsem to při kvetení fotit a co myslíš? koupil to nový majitel a vše zelené vysekal a zlikvidoval.
    Tak přeji hodně mičurinských úspěchů. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. No to jsou věci... Jsem ráda, že si tu palbu ve zdraví přečkala!
    Renatko, měj hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. To je zajímavé. Tu rostlinu jsem už někde viděla v pacích, ale u nás ve městě to není. Zajímavý článek. Přeji Ti krásné dny ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  5. I ta jedna vistárie čínská. Na okno bouchá, do domu se jí dostat chtělo :-). Ale když kvete, tak to je krása, to se jí upřít nedá.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Renatko, kamarádce to taky takhle lítá a ťuká do oken. Má pod vistárií krásné letní posezení, bílá proutěná křesílka, všude pískovcová osázená koryta, kytičky... Doufám, že tam zase budeme moct sedět, pít kafíčko a třeba plíst. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Renatko, vistárii mám ráda, když kvete je to nádhera. Je dobře, že ti ťuká do oken jen ona. Měj se krásně. Iva

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že se vám na mém blogu líbilo a zanechali jste o tom stopu.