pátek 16. prosince 2022

Padá, padá…

 


…a padá!

Je fakt, že v naší kotlině to není nic neobvyklého. 

Jenže…

… když jsem byla ještě mladá, krásná a zdravá, mě to opravdu bavilo. Nazout lyže, nebo brusle, bylo pro mě příjemnou změnou…

…ale dnes…

… když jsem stará, plachá a z vesnice, je to trochu o něčem jiném. Lyže i brusle visí na hřebíčku a já teď, tak akorát osedlávám hrablo na sníh a koště. Nezbytná nutnost, jak se dostat k poštovní schránce a nebo vzít od kurýra balíčky, těch je v tomto předvánočním období víc než obvykle.  Ovšem to už mi nepřináší kýženou radost z pravé zimy. Jediné co mě baví je koukat z verandy na tu bílou nadílku a krmítko, kde se to hemží opeřenci.



Při tom rozjímání nad sněhem jsem si vzpomněla, že jsem slibovala ukázat proměnu koupelny a sklepa, která je už rok hotová.

Tady před, to už jsem ji jednou lehce zrenovovala, přetřela jsem obklady ze 70 let, zelené Rako, na smetanově bílé se zlatými akcenty. Fotila jsem, bohužel už vyklizenou od doplňků.



Aby koupelna působila větším dojmem, paradoxně jsem ji nechala zmenšit, tak vznikla nika do které se mi před koupelnou umožnilo vytvořit místo pro úložný prostor. Tím se i zvětšil prostor u vstupu do sklepa.






S renovací to byl docela oříšek, přála jsem si bezbariérový přístup do sprchy. V prostoru  nestandardních rozměru  (výška stropu 188 cm), bylo zapotřebí i šikovných řemeslníků. Štěstí přálo a tak se podařilo splnit tento požadavek. Zavěšená toaleta, dala instalatérům zabrat, ale i to zvládli! Největší obtíží bylo najít firmu, která vyhotoví a nainstaluje atypické sprchové dveře. Po téměř roce, až třetí firma byla schopná zakázku uskutečnit. Stálo to za to odvedli perfektní práci! Obklady…byla to láska na první pohled. Velkoplošné na zeď, jednobarevné kombinované s potištěnými nádherným vzorem a malé šesti úhelníky na podlahu, ty jsou položené po celé ploše až do sklepa, aby se opticky zvětšil celý prostor.

Sklep před





Sklep po


Pohled od kuchyně a koupelny do sklepa.


Nové úložné prostory ve sklepě a zázemí pro pračku se sušičkou.


Pohled ze sklepa a novou “chytrou” úložnou skříň.



Poznámka, ve starých domech při rekonstrukcích je potřeba často přehodnocovat plány, čekají vás někdy překvapení! Je potřeba umět kvalitně improvizovat a mít řemeslníky, kteří to mají stejně nastavené v hlavě, jako vy. To je i můj případ,  pak mám i větší radost z výsledku.

Tak to by pro dnes stačilo, při psaní tohoto článku jsem se zapotila stejně, jako u odklízení sněhu😐

Úkol splněn, vždyť sliby se mají plnit o Vánocích🤶🏻

Váš

Lezarts,

chystající, další proměny svého bydlení🤓

11 komentářů:

  1. Verandu máš OK, takže se Ti krásně kouká do zahrady.
    A koupelna doznala moc povedené změny.
    Hezké páteční odpoledne a pohodový víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Veranda je naprostý luxus! Co se týče vztahu ke sněhu mám to stejně, já navíc zimu nesnáším protože zimy v Praze byly většinou o blátě a hnusnu. Tenhle vztah jsem si přinesla i sem na ves, kde zimy dřív bývaly krásné ladovské. Ovšem ani to už moc neplatí. A jelikož nehořím vášní k žádným zimním sportům tak mne momentálně padající bílej sajrajt nenadchává. Snad jen trochu jako fotografa ....

    OdpovědětVymazat
  3. Renato, ta veranda je skvělá určitě v kterémkoli ročním období. Přestavba se povedla moc, měla jsi štěstí na řemeslníky, ne vždy to vyjde. Měj se krásně 🎄

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherná veranda, to je výhled do zahrady. A koupelna je jak ze žurnálu. Úžasná proměna. Krásné adventní dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Renatko, nádhera -úplně všechno. Veranda se stromečkem nabízí nádherný výhled. A ta tvoje koupelna je boží. Moc povedená přeměna. Sníh mám ráda i v tomto věku)))
    Hezký adventní víkend přeji. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  6. Renatko, máš to hezké všechno, moc se mi líbí veranda s výhledem i přestavba koupelny ! Chtěla bych také rekonstrukci koupelny, mám v hlavě také závěsné vyšší WC a bezbariérovou sprchu, nejde tam nic moc vymýšlet kvůli malému prostoru. Přeju hezký víkend, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Renatko, ráda jsem se koukla do zasněžené zahrady i do krásné nové koupelny! Zásahy v domě, které jsou prostě čas od času nutné, mě naprosto děsí. Kvalitní řemeslník je základ, protože jak píšeš, o překvapení nebývá nouze...
    Přeji pohodové adventní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Renatko máš to teď opravdu nádherné. Moc se mi líbí výběr těch obkladaček. Máš i moc krásnou zahradu. Přeji Ti krásnou sobotu a pohodovou Zlatou neděli.

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Renatko máš krásné okno - takové mám moc ráda ten výhled na zahradu a ptáčky, kteří se ti tam určitě míhají a hledají, co kde dobrého najdou. To je televize!!! Koupelnu ti schvalují - je krásná. Měj se moc hezky a krásné adventní dny.

    OdpovědětVymazat
  10. Krásná proměna, měla jsi kliku na řemeslníky, protože jak píšeš ve starších domech není nouze o překvapení. Nám v létě zedník slíbil přeměnu koupelny z vany na sprchu a nové obklady, prý na podzim, dřív že nemá čas. Jen nám zapomněl říct v kterém roce a my si naivně mysleli, že letos :-)))))).

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že se vám na mém blogu líbilo a zanechali jste o tom stopu.