pondělí 28. srpna 2023

Hory, voda, slunce a…

 

… moji nejmilejší.

Takové si představují prázdniny i já, přesto že jsem dávno opustila školní lavice, letos jsem se nestačila divit, jak ten letní čas utekl!!!

Žádnou nudu jsem na té prázdninové cestě nepotkala.

Čas byl naplněn, nejen prací (zahrada i dům se o to vždy důsledně postarají :-)), byl čas na milé návštěvy i čas na únik do krásy Alp. A na konec se konala i velkolepá oslava.

Dnes to bude o úniku, jak už po několik let do rakouských Alp.


I nejmenší člen (výpravy) ocenil výhled ze zahrádky, která byla součástí našeho ubytování.



.


 Každodenní koupání v jezerech, za teplot které tu panovaly voda byla opravdu “jako kafe”.



Příjemné večery v báječné společnosti a okouzlujícími výhledy na měnící se barvy skal a jezera s přicházejícím soumrakem.



Došlo i na kulinářské zážitky. Konečně jsme ochutnali místní cukrářskou specialitu “salcburské noky”.Opravdová mana!!! Porce se může zdát na fotografii malá, ale ve skutečnosti jsme si na ni pochutnali v 5ti. Tahle nadýchaná dobrota je ze sněhu z bílků., vanilkového cukru a švestek a rybízu. Dezert má představovat zasněžené vrcholy 3 hor kolem Salzburku. Pro nás hlavně představoval velkou dobrotu!







Když vypadalo, že teplota venku klesla na “pouhých 28•C,došlo i na výlet. Zamířili jsme pod východní část Dachsteinu do Gossau a dále k jezeru Gossausse. Byl to dech beroucí zážitek z pohledu od jezera na ledovce Dachsteinu!!! Snad ten výhled na ledovec udělal takový dojem, že jsme ani nevnímali opět stoupající teplotu na obvyklých 33•C.

Poslední noc jsme měli ve znamení vichřice, která napáchala notné škody. Ale nijak nám tento zážitek, naštěstí nepokazil náš pobyt.

Hodně nerada jsem se s tou krásnou přírodou loučila, ale doma na mě čekala velká oslava (ale o té příště). 

Snad i příští rok se mi podaří obdivovat rakouské Alpy?!

Už jste je také navštívili?

Váš

Lezarts,

opět na rodné hroudě.


9 komentářů:

  1. Renatko, měli jsem opravdu krásnou dovolenou a ta příroda je tam opravdu nádherná a díky Tvým krásným fotografiím, se můžeme kochat tou krásou i my. Přeji Tobě i celé rodině krásný poslední prázdninový týden.

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím, je to velká nádhera, krásné fotky. Ráda jsem se podívala. Jana
    https://vijanavi.blogspot.com/?m=0

    OdpovědětVymazat
  3. Renato, v Rakousku jsme byli na dovolené dvakrát a pokaždé jsme měli štěstí na pěkné počasí. Vzpomínám moc ráda. Ten zákusek musel být skvělý, hned bych si dala, mňam 😉😀

    OdpovědětVymazat
  4. V Rakousku jsem byla několikrát a vždy se mi tam moc líbilo. Díky za sdílení krásných fotek. Vypadá to na skvěle prožitou dovolenou. Měj se hezky. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  5. Renatko zdravím, tak to jsi měla krásnou dovolenou. Ta příroda tam je úžasná, pokochala jsem se krásnými fotografiemi ! Měj se dobře, Lenka

    OdpovědětVymazat
  6. Ano, ano, v létě i o adventu, musím říct, že tvé fotky jsou pro mé vzpomínky velmi inspirativní. Moc ti to přeji, Rakousko i Slovinsko nemá chybu. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádhera a dechberoucí krása, Renatko! Léto mi taky nějak proteklo mezi prsty, klidně bych ho prodloužila...
    V Rakouských Alpách jsem párkrát byla, trochu na jiném místě (Kaprun, Zell am See) a mockrát jsem projížděla.
    Děkuji za úchvatné fotky a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Nádhera ! Krásná dovolená to byla zcela určitě. Líbilo by se mi tam taky. A že bych se po takové sněhové dobrotě olizovala, to je zcela jasné. A i mně připadá, že léto nějak moc rychle utíká.
    Měj se hezky a musíme věřit,že si ještě letní dny užívat budeme. I když dnes to tedy zrovna nevypadá :-).
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Jedním slovem nádhera. Miluju hory v létě. I když v takových velehorách jsem nebyla. Muselo to být úžasné!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že se vám na mém blogu líbilo a zanechali jste o tom stopu.