úterý 23. dubna 2024

Stala jsem se rukojmím…

 


…barometru.



Ano řadím se mezi “meteosenzibilní” lidi. Kdo je na tom stejně ví co je to za nepříjemný stav.

Zatím co jsem celou sobotu a neděli zažehnávala následky prudkého ochlazení na mé tělesné schránce, zahrada dostávala doslova na frak. Je to smutný pohled na vše co pomrzlo a umrzlo. Bylo jasné, že předchozí počasí také nebylo obvyklé, ale příroda se nechala krutě zmást. 

Poprvé za 20 let mi kvetli konvalinky, už v polovině března, normálně se ukazují, až po 10 květnu.

Můžete se na tu spoušť podívat v malé ukázce před a po.




 

Vistárie nemám nafocené, když začaly krásně nakvétat, chtěla jsem je nafotit, až budou celé nakvetlé. A výsledkem je toto…





Ořech to má zpočítáno, stejně tak tulipánovník, hortenzie, rododendrony i někteŕ jiné okrasné keře.








Je to krutá situace pro flóru ifaunu, snad si s tím poradí?!

Ještě jsem za krásného počasí nakoupila kytky do truhlíků, ale ze skleníku jsem je musela uskladnit do domu, kde je hezky teplo. No, mám to tady, jako v květinářství🌸


Doufám, že jste rozmary počasí prožili příjemněji, než já


Váš 

Lezarts,

hezky za kamny🥶

9 komentářů:

  1. Renato, tak to je mi fakt líto. Ta vistárie to je teda mazec. My pojedeme na chatu v pátek, ale myslím, že tam mráz nebyl, mluvila jsem s bráchou a nic neříkal. Sazenice do truhlíků, starých hrnců a nočníků jsem koupila dneska. Zítra ještě pojedu do tržnice v Holešovicích, tam si vždycky vyberu. Snad si příroda poradí, ale jednoduché to letos mít určitě nebude 😮

    OdpovědětVymazat
  2. Renatko, to je velká škoda. U nás také ráno mrzlo. Včera byly ještě květy jabloní docela v pohodě, ale po dnešním ránu už jsou nevratně zničené. Byla jsem ráno na procházce a fotila právě námrazu. Včera bylo nasněženo, tak to květy ochránilo. Přes den sníh roztál a dnes mráz dokonal své ničivé dílo. Je mi to líto. Keře snad ještě obrazí, ale kvést už asi nebudou. Měj se hezky a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
  3. Renátko, to je mi upřímně líto, že máš takové ztráty na milované zahradě. Dnes ráno u nás -2 st. a v jedné zahradě jsem viděla plně rozkvetlé dřevité pivoňky, asi byly taky pěkně sežehlé mrazem, kdoví, zda přežily.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Ajaj, taková škoda. U nás minus 3 už dva dny po sobě. Budeme přírodě držet palce.
    Hezké dny Renatko.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  5. Renatko zdravím to je smutné, když to takhle dopadne ... Kamarádovi pomrzla celá vinice, je z toho nešťastný. Já jsem pár kytiček už nakoupila, zatím je mám doma taky schované. Měj se dobře, Lenka

    OdpovědětVymazat
  6. Renatko, to je smutný pohled. U nás to nebylo tak hrozné, něco jsem rychle uklidila, něco se nedalo a tak to vypadá jako u tebe. Svěže zelený břečťan je černý, ale ten to dá, jak se s tím popasují hortenzie, to teprve uvidíme... Housenkám na buxusech to ale neublížilo!!!
    I přes to všechno ti přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  7. U nás na zahradě to odnesla nejvíc hortenzie, to ostatní je jakž-takž. Macešky v truhlících na oknech na noc přikrývám folií, takže přežívají- ráno skrčené, přes den vstanou jako noví bojovníci :-).
    Dnes ráno teplota do mínusu nešla, tak snad už se to bude lepšit.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Renatko, je mi to líto. Je to opravdu smutný pohled. Nejsem zahradník, takže jsem třeba úplně naivní, ale není možné, že s příchodem hezkého počasí ta krása znovu obrazí?

    OdpovědětVymazat
  9. Má milá Renatko, to mě moc mrzí, ach, to bláznivý počasí. Našim pomrzly růže, popínavý víno a jabloně. Sčítání škod je moc smutný, ale věřím, že pohromy už jsou za námi a bude se ještě (nejen) na zahrádkách nač těšit a dívat. ;) Měj se moc krásně ♥, papa

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že se vám na mém blogu líbilo a zanechali jste o tom stopu.