pátek 17. května 2024

Od Malého prince k Jean Valjean…

 

…tak bych zkráceně charakterizovala moji letošní jarní cestu za kulturou.

Ač stará, plachá a z vesnice i já občas vyrážím do velkoměsta za kvalitním zážitkem. Navíc, když je to v příjemné společnosti, emoční zážitek je zaručen.

První byl na řadě Malý princ. Představení bylo v Kongresovém paláci, který mám pro různá představení nejraději. Hlavně pro pohodlné sezení a krásné zázemí této stavby. Navíc možnosti spojit kulturu uvnitř s kulturou venku. Nemohla jsem si nechat ujít kouzelnou procházku po Vyšehradě. 


O představení jsem neměla mnoho informací a tak jsem byla mile překvapena, že se jednalo o velice krásné zpracování předlohy podle Malého prince. Bylo to vlastně poeticky akrobatické představení. Krásná hudba a průvodkyně příběhem měla krásný hlas. Vše se odehrávalo ve Francouzštině s českými titulky. ( Tady to byla pro nás výhoda, nemuseli jsme si k tomu číst a tak nám neunikl jediný pohyb akrobatů.)




Druhým kulturním zážitkem byl muzikál Bídníci. 

Představení nemá chybu! Myslím, že o něm bylo napsáno už hodně, ale i já musím přidat můj názor.Báječně hudba, adaptované texty do Češtiny. V hlavních rolích David Uličník a Natálie Grosová podali nezapomenutelný výkon, stejně jako všichni účinkující a zpěváci vedlejších rolí.Však si celý soubor,včetně orchestru, na konci vysloužili nekončící standing ovation!


David Uličník v roli Valeajana.

Byla to pro mě první návštěva divadla Pyramida a byla jsem trochu zaskočená touto stavbou. Sice jsme seděli pohodlně, ale celá stavba na mě působila jako postavená z “papundeklu”. Toalety v dost špatném stavu. Navíc v tak teplém počasí, jaké bylo venku zázemí nebylo dostatečně klimatizované. Prostě celek na mě působil, jako “spíchnutý horkou jehlou”, škoda pro tak velkolepou podívanou.

Zatím končím s kulturou a hurá k zemině, zahrada mě zase nutně potřebuje v předklonu😅.

Váš 

Lezarts,

dnes mající z technických důvodů volno - prší:-)))


7 komentářů:

  1. Renato, zahrada je náročná a po práci na ní jsem někdy v předklonu i po jejím skončení 😂 no a pak je kulturní zážitek za odměnu. Na Vyšehrad také chodím moc ráda, tam je krásně celý rok 😀😉

    OdpovědětVymazat
  2. Renatko, ráda jsem si přečetla a tvých zážitcích. Rozhodně zajímavé tipy a Vyšehrad návdavkem - na tu restauraci ráda vzpomínám, milá zastávka za covidu...
    Měj příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Takový kulturní zážitek bych si taky nechala líbit.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Musím se přiznat, že jsem netušila, že se v Praze Malý princ hraje :(

    OdpovědětVymazat
  5. Malého prince jsem viděla a líbil se mi. A zrovna včera jsem byla u Pyramidy. V Bídnících hraje dcera mojí kolegyně.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  6. Přiznám se, že nejsem muzikálový fanda. Kdysi jsem se pokoušela přijít tomuto žánru na chuť, ale nepodařilo se. Jediný muzikál, který naprosto miluju, jsou Bídníci. Mám i nahrávku písniček z nastudování, které se hrálo někdy před 30 lety v Divadle na Vinohradech a moc ráda si ji pouštím.

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Renatko, koukám na to jako z jara. Představení Malého prince u nás v Praze a já o tom netušila. Za chvíli jdu gůglit, jestli se ještě hraje. Malý princ je moje srdcovka. I Bídníky bych si nechala líbit, až tedy na to místo konání. Každopádně - děkuju za rozšíření kulturních obzorů a měj se moc krásně. PS: stará určitě ne, plachá možná...;)

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že se vám na mém blogu líbilo a zanechali jste o tom stopu.